בנדל אינטרנט – מה זה?

//בנדל אינטרנט – מה זה?

מה זה בנדל אינטרנט?

כיום רובנו מתקשרים מול חברה אחת בלבד כאשר אנחנו רוצים להתחבר לאינטרנט, ובכל זאת באתרי השוואות מחירים ופרסומים שונים של חברות תקשורת מציעים לנו "בנדל אינטרנט". משמעות המילה בנדל בעברית תקנית היא חבילה, אבל אם כל התקשורת נעשית מול אותה חברה, החל מרגע בקשת ההתחברות ועד הבקשה לניתוק או מעבר דירה, מדוע דווקא נבחר שם זה?

קצת חזרה לעבר ועל איך הכל התחיל:

האם ידעתם שישראל היא המדינה היחידה בעולם בה אספקת שירותי האינטרנט מתבצעת בידי שתי חברות שונות, אחת ספקית האינטרנט והשנייה ספקית התשתית? יכול להיות שעובדה זו הינה חדשה לכם, אך כך היה המצב מאז תחילת האינטרנט בישראל. כבר בשנת 1990 הונח הכבל התת-ימי הראשון שחיבר את ישראל לאירופה ואפשר גישה לשירותי אינטרנט. באותן שנים, בדיוק כפי שהיה במקומות אחרים בעולם, התאפשרה הגישה קודם כל למוסדות ממשלתיים כגון הצבא ומוסדות לימוד אקדמאיים. למעשה, את דף האינטרנט הראשון בעברית כתב עובד מחלקת המחשוב של האוניברסיטה העברית בירושלים. ארבע שנים מאוחר יותר התאפשר סוף סוף חיבור אינטרנט ביתי לכל המעוניין בכך. הגעת האינטרנט לארץ הייתה כמובן חידוש ופריצת דרך, אך אולי יראה למי שלא חי באותה תקופה כמשהו מיושן ומסורבל – לא רק שהחיבור היה איטי מאוד בהשוואה להיום, תשתית האינטרנט כולה ישבה על קווי בזק. היה ניתן לגלוש רק כאשר הקו היה פנוי וכל שיחת טלפון נכנסת היוותה סכנה לניתוק. אך מאז אותן שנות ה-90 המוקדמות עברו הרבה ביטים בקווי הרשת, המהירות השתפרה ובעיקר נחקקו רפורמות שמטרתן לשפר את מעמדו של הצרכן ולהוזיל את מחירי בנדל אינטרנט. אך מדוע נקרא המוצר בנדל?

בנדל אינטרנט

אז מה זה בנדל אינטרנט?

במשך שנים היה על כל צרכן שרצה להתחבר לאינטרנט לדאוג לכך שיהיה בקשר עסקי עם ספק תשתית, אשר דואג שפיזית ביתו של הלקוח יוכל לתקשר דרך האינטרנט, וספק אינטרנט, שמספק את שירות הגלישה בפועל. על מנת להקל על הלקוח את ההתחברות, ובעיקר בניסיון למשוך לקוחות חדשים על ידי הצעות מפתות, היו מפרסמות ספקיות האינטרנט אפשרות להתחברות דרך "בנדל אינטרנט" – עסקת חבילה הכוללת בטוחה כבר את מחיר התשתית. הדבר באמת הקל מאוד על הליך קבלת ההחלטות והשוואת המחירים, אך לא פעם הותיר צרכנים מבולבלים, שכן החיוב פוצל בין שני חברות תקשורת שונות. בנוסף, מרגע ההצטרפות הפסיקו חברות התקשורת לקחת אחריות על התשתית והלקוח היה צריך לתאם בעצמו בנפרד את הליך ההתחברות והשאלת הציוד. במקרה של תקלה לא פעם מצאו עצמם לקוחות מועברים בין שירות התמיכה של ספק האינטרנט וספק התשתית הלוך וחזור עד שנמצא פיתרון, שלא לדבר על מצב בו רצון להתנתק או לעבור לחברה אחרת והיה עליהם לדבר עם 2 מחלקות שימור לקוחות. בהחלט לא חוויה נעימה.

מצב זה בא לפתרונו ברפורמת הפס הרחב של 2015. רפורמה זו חייבה את ספקיות התשתית לאפשר לא רק ללקוחות פרטיים אלא גם לחברות תקשורת אחרות לרכוש את שירותי התשתית שלה ולהציע אותם לאחר מכן ללקוחותיהם.  אם בעבר היה עליכם להתקשר מול ספק האינטרנט וספק התשתית בנפרד, היום דואג ספק האינטרנט שלכם לכל ענייני התשתית ומבחינתכם יש לכם כתובת אחת בלבד לפנות עליה בכל הנוגע למהירות או טיב הגלישה. הדבר אפשר כמובן גם תחרות גדולה יותר וכניסה של שחקנים חדשים לשוק, מה שמביא איתו בדרך כלל גם הורדת המחירים, שיפור השירות והגדלת יכולת הבחירה וההתמקחות שלכם כצרכנים.

לבחירת חבילת אינטרנט ביתי>>

By | 2018-09-06T15:28:59+00:00 ספטמבר 6th, 2018|בלוג|0 Comments

Leave A Comment